Türkiye’yi Ziyaret Eden Yabancı Devlet Adamlarının Ankara Günleri (1923-1960)
Temuçin Faik Ertan ÜCRETSİZ İNDİRKitap Hakkında
Cumhuriyet’in ilk yıllarında Ankara, uluslararası diplomasi trafiğinin merkezi haline gelir. Atatürk’ün davetiyle başkent, Afganistan’dan Japonya’ya, İran’dan Ürdün’e kadar pek çok devlet başkanını ağırlar. Irak, Yunanistan, Macaristan ve diğer ülkelerin başbakanları da tren garında karşılanıp Ankara Palas’ta ağırlanırken, modern Türkiye’nin simgeleri olan Gazi Orman Çiftliği, Numune Hastanesi ve Çubuk Barajı gibi yerler ziyaretçilere tanıtılır. Akşamları düzenlenen balolar ve resmi ziyafetler, bu buluşmaların samimi atmosferini pekiştirir.
İnönü ve Celal Bayar dönemlerinde de süren bu ziyaretler, İkinci Dünya Savaşı’nın gölgesinde azalsa da, Türkiye’nin uluslararası ilişkilerdeki yerini güçlendiren önemli anlara sahne olur. Kitap, Cumhuriyet’in ilk otuz yedi yılında Ankara’da yaşanan bu diplomatik buluşmaları, ayrıntılı bir bakışla ele alıyor.