Nazi döneminde bilim
Alan D. Beyerchen ÜCRETSİZ İNDİRKitap Hakkında
Yirminci yüzyılın ilk yarısında Almanya, bilim ve teknolojide dünya liderlerinden biriydi. Ancak Nazi rejiminin yükselişiyle birlikte bu parlak dönem hızla karardı. Irkçı ideolojinin pençesinde, fizik, kimya ve matematik gibi alanlarda çalışan Yahudi ve diğer "Ari olmayan" bilim insanlarına yönelik sistematik bir dışlama başladı. Üniversiteler, araştırma merkezleri ve laboratuvarlar, siyasi baskının gölgesinde bilimsel özgürlüğünü yitirdi.
Alan D. Beyerchen’in çalışması, nasyonal sosyalizmin bilime nasıl bir darbe vurduğunu derinlemesine ele alıyor. Rejimin bilim insanlarına dayattığı koşullar, onların mesleki ve ahlaki ikilemleri, direnme ya da uyum sağlama çabaları kitapta çarpıcı bir şekilde ortaya konuyor. Özellikle fizikçilerin yaşadığı zorluklar, bilim dünyasının bu karanlık dönemdeki trajedisini gözler önüne seriyor. Almanya’nın bilimsel üstünlüğünün nasıl yok edildiğini anlamak için önemli bir kaynak.