Faslı Elçi Tamgrûtî’nin İstanbul Seyahati
İsmail Ceran ÜCRETSİZ İNDİRKitap Hakkında
16. yüzyılda Fas, bağımsızlığını korumak için mücadele eden nadir İslam devletlerinden biriydi. Osmanlı'nın genişleyen egemenliği altında diğer Arap toprakları teslim olurken, Fas Sultanı Ahmed el-Mansûr, Üç Kral Savaşı'ndaki zaferiyle kazandığı güveni pekiştirmişti. Artık Osmanlı'ya bağlılık vergisi ödemeyi gereksiz bulan sultan, bu durumu netleştirmek için harekete geçti. III. Murad'ın donanma hazırlıkları karşısında tedbir alan el-Mansûr, 1589'da İstanbul'a özel bir heyet gönderdi. Heyette yer alan Tamgrûtî, Osmanlı sarayına sunulan değerli hediyelerle birlikte diplomatik bir görev üstlenmişti.
Tamgrûtî'nin kaleme aldığı seyahatname, bu yolculuğun her aşamasını detaylarıyla aktarırken, dönemin Fas ve Osmanlı İmparatorluğu'nun sosyal, ekonomik ve kültürel dokusuna dair eşsiz bir pencere açıyor. İstanbul'un sokaklarından sarayın ihtişamına, karşılaşılan zorluklardan diplomatik gerilimlere kadar uzanan.