Diplomasi Tarihi 4 / Sovyetler’in Afganistan’ı İşgali 1978-1979
Ferhat Balekoğlu ÜCRETSİZ İNDİRKitap Hakkında
Afganistan, tarih boyunca büyük güçlerin hesaplaşma sahnesi oldu. Asya’nın ortasında, farklı etnik grupların ve aşiretlerin çekiştiği bu topraklar, bir türlü bütünleşemeyen, dağınık bir yapıya sahipti. Kardeşin kardeşe düşman olduğu, herkesin kendi çıkarını öncelediği bu coğrafya, medeniyetlerin beşiği olmaktan çok, emperyal oyunların kurbanı haline geldi. Sovyetler Birliği, 1979’da bu ülkeyi işgal ederek, sosyalist bloğun dışına çıkılmasına izin vermeyeceğini ilan eden Brejnev Doktrini’ni hayata geçirdi. Moskova’nın bu hamlesi, Soğuk Savaş’ın en kritik dönemeçlerinden biriydi. Amerika ise Pakistan’ın güvenliğini korumak ve Sovyet yayılmacılığını durdurmak adına devreye girdi. Afganistan, bir kez daha büyük güçlerin çekişmesinde kanlı bir arena oldu.